Nākotnē Cēsīs plāno izvietot 112 zvanu centru

24.08.2018

23. augustā iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis un Iekšlietu ministrijas parlamentārā sekretāre Evika Siliņa tikās ar Cēsu mēru Jāni Rozenbergu un apmeklēja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) depo Cēsīs, lai izvērtētu iespēju nākotnē depo telpās izvietot daļu no vienotā operatīvo dienestu 112 zvanu centra.

Tikšanās laikā R. Kolzovskis pauda pārliecību, ka iekšlietu nozares funkciju nodrošināšanai ir būtiski izmantot cilvēkresursus ne tikai galvaspilsētā, bet arī reģionos. “Lai gan tradicionāli daudzu funkciju īstenošana notiek Rīgā, esam secinājuši, ka 112 zvanu centra izveide ne tikai galvaspilsētā, bet arī Cēsīs būtu būtisks pienesums vienotā zvanu centra darbības nodrošināšanā,” sacīja Kozlovskis. Ministrs arī atzīmēja, ka jaunā VUGD depo ēka Cēsīs ir pielāgota cilvēkiem ar invaliditāti, līdz ar to darbam būs iespējams piesaistīt cilvēkus, kam vides pieejamība ir būtiska.
 
Savukārt ministrijas parlamentārā sekretāre Evika Siliņa skaidroja, ka piesaistot ES fondu finansējumu tiks izveidots moderns zvanu centrs, kas nodrošinās to, ka iedzīvotājiem nebūs jāzvana uz vairākiem ārkārtas numuriem operatīvajiem dienestiem, lai ziņotu par nelaimi vai ārkārtas situāciju, bet tikai uz vienu numuru 112. Tādejādi tiks nodrošināta operatīva un kvalitatīva palīdzības saņemšana, nezaudējot laiku, kā arī operatīvi tiks noteikta precīza zvanītāja atrašanās vieta.
 
Cēsu novada domes priekšsēdētājs Jānis Rozenbergs apsveica ideju par vienotā zvanu centra izveidi Cēsīs. “Šī ir lieliska iniciatīva, kas iedzīvinātu mūsu jau vairākkārt aktualizēto jautājumu par valsts administratīvā aparāta un funkciju izvešanu ārpus Rīgas – prieks, ka Iekšlietu ministrija šādi rada pozitīvu precedentu valsts pārvaldē, kam, cerams sekos citi. Un, protams, vislielākais gandarījums, ka tas radīs vairākus desmitus jaunu darbavietu cēsniekiem,” akcentēja J.Rozenbergs.
 
Jau ziņots, ka ERAF projekta “Vienota kontaktu centra platforma operatīvo dienestu darba atbalstam un publisko pakalpojumu piegādei” ietvaros tiks uzlabota pakalpojuma 112 kvalitāte un pieejamība iedzīvotājiem, savukārt visiem iesaistītajiem dienestiem - Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam, Valsts policijai un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam tiks nodrošināta pilnas informācijas pieejamība par notikumu tiešsaistes režīmā. Projekta ietvaros plānots izveidot ārkārtas ziņojumu - zvans, eZvans, SMS u.c. saņemšanas vienotu tehnoloģisko vidi. Tiks izveidota arī 112 pakalpojuma kvalitātes kontrole un modernizēta operatīvo dienestu resursu vadības sistēma.
 
 
 
Sagatavoja:
Daiga Holma
ministra padomniece
Mob:29723599
E-pasts: daiga.holma@iem.gov.lv


Atpakaļ